Vážená paní Mašková,
prosím o radu v proúčtování stálých záloh zaměstnancům.
Zaměstnancům vyplácíme začátkem roku stálé zálohy na nákup, kdy si zálohy účtuji na účet 335/261, kde je mám po celý rok. V průběhu roku, kdy si zaměstnanci chodí vyúčtovávat doklady ze záloh, účtuji na nákladový účet oproti pokladně 5xx/261.
K 31.12. daného roku si veškeré zálohy vyúčtuji zpět abych měla nulový zůstatek na zálohovém účtu 261/335.
Nyní při kontrolách zřizovatelem byl vytýkán takový způsob účtování s tím, že bychom měli doklady ze záloh zaměstnanců v průběhu roku účtovat ze zálohového účtu 335/261 a poté interním dokladem rozúčtovat ještě položkově na nákladové účty.
Můžete mi prosím poradit, dle jakého nařízení/doporučení proúčtovávat zálohy zaměstnanců v průběhu roku?
Děkuji
Odpověď:
Pro zobrazení dalšího obsahu se prosím zaregistrujte na našich stránkách.
Pro možnost pokládat účetní dotazy a nahlížet do databáze dotazů je nutné zaplatit členský příspěvek.