Souhrnný účetní doklad – poplatkový automat

Dobrý den paní Mašková, chtěla bych poprosit o Váš názor. Město bude pořizovat poplatkový automat k platbě správních poplatků (kartou a hotovostí). Vzhledem k tomu, že náš účetní systém prozatím neumožňuje propojení automatu přímo do účetnictví, jako to má většina měst, budeme jednou za čas (např. měsíčně nebo při naplnění zásobníku) hotovost z automatu vybírat a hromadnými částkami (pouze v rozdělení na jednotlivé druhy poplatků) vkládat do pokladny s vytvořením konkrétního hromadného příjmového pokladního dokladu. Stejným způsobem provádíme i hromadný vklad hotovosti při výběru z parkovacích automatů města cca jednou měsíčně.

Je tento způsob správný? Náš daňový poradce nám totiž napsal, že se domnívá, že by datum skutečné platby občanem mělo být v účetnictví zachyceno hned a doporučoval by tedy ke každému dni zúčtovat předpis skutečných plateb jako pohledávku a následně úhradu této pohledávky až ke dni skutečného výběru z automatu. Tento způsob prý umožní nepravidelné vybírání peněz z automatu.

Nám se to však zdá příliš složité a zbytečné, jen si teď nejsme jisté, zda by byl tedy náš původně plánovaný postup, tedy hromadné vložení hotovosti např. jednou za měsíc spolu s vytvořením příjmového pokladního dokladu, správný. Automat nám samozřejmě bude denně, případně na vyžádání, generovat sestavu s přehledem přijatých poplatků.

Moc děkuji a přeji hezký den.

Odpověď:

Pro zobrazení dalšího obsahu se prosím zaregistrujte na našich stránkách.
Pro možnost pokládat účetní dotazy a nahlížet do databáze dotazů je nutné zaplatit členský příspěvek.

Post navigation