Správa a vedení účetnictví SVJ

Dobrý den,

město dříve vlastnilo byty, jejichž správu zajišťovala zřízená PO města a které v minulosti po několik let postupně tyto byty prodávalo občanům (zpravidla bývalým nájemcům). Jakmile vznikaly v prodaných domech SVJ, pomáhala PO města při jejich zakládání, následně byl u některých SVJ požadavek na správu a vedení účetnictví těchto SVJ. Posléze tato PO města byla zrušena a její předchozí činnost přešla na město (přešli i její zaměstnanci). Odměna za správu SVJ byla smluvena na 144 Kč/měs./1 byt (včetně DPH). Nyní jsme aktualizovali odměnu za správu SVJ – zůstáváme na stejné výši (náklady města činí cca 100 Kč/měs./1 byt), tzn. zisk činí cca 20 Kč/měs./1 byt. DPH samozřejmě FÚ z odměny odvádíme. Dosud jsme účtovali vše v rámci hlavní činnosti – můžeme takto pokračovat nadále či musíme přejít na účtování ve vedlejší činnosti (v současnosti má město živnost pouze na realitní činnost)?

Předem děkuji za Váš názor.

Odpověď:

Pro zobrazení dalšího obsahu se prosím zaregistrujte na našich stránkách.
Pro možnost pokládat účetní dotazy a nahlížet do databáze dotazů je nutné zaplatit členský příspěvek.

Post navigation