Dobrý den paní inženýrko,
zítra, t.j. 15.12.2017 jedeme na školení Roční účetní závěrka a inventarizace pro ÚSC a PO. Dovolila jsem si napsat Vám 2 dotazy, o jejichž zodpovězení bych Vás chtěla požádat (zda na školení nebo později ponechám na Vás).
Ve sbírce zákonů ze dne 7.12.2017 v částce 146 vyšla „úprava“ zákona 270/201Sb., která umožňuje provedení zjednodušené inventury. Naše právnička tuto možnost již zavedla do vnitřní směrnice. U SÚ 401,405,406,407,408,419 bychom měli odkontrolovat přírůstky a úbytky. Dostala jsem pouze informaci, že se nebude jednat o dokladovou inventuru. Materiálu k tomuto tématu zatím moc není, proto se na Vás obracím s prosbou o radu, jakým způsobem provést kontrolu pohybů jednotlivých SÚ.
Druhý dotaz se týká rozpočtové skladby. Pokud jsou na faktuře na provozních výdaje rozepsány jednotlivé položky s přiřazenou cenou (např. materiál s uvedenými cenami a poté doprava materiálu s cenou) je možné zaúčtovat vše jako materiál a dopravu brát jako související výdaj nebo účtovat materiál na 5139 a dopravu na 5169. Co je správně?
Děkuji za Váš čas a odpověď.
Odpověď:
Pro zobrazení dalšího obsahu se prosím zaregistrujte na našich stránkách.
Pro možnost pokládat účetní dotazy a nahlížet do databáze dotazů je nutné zaplatit členský příspěvek.