Žaluzie, vstupné na akci, benefity

Dobrý den paní Mašková,
mám nastřádaných pár dotazů, tak bych je ráda s Vámi zkonzultovala. Snad nevadí, že je položím všechny najednou.
1. Nákup a montáž žaluzií:
V naší knihovně byly zrekonstruované 2 místnosti, ve kterých vznikla nově i okna. Vše je v režii zřizovatele, protože budova není naše. My ale do budoucna budeme muset řešit žaluzie a ty už budou v naší režii. Předpokládám, že cena nepřevýší částku 40.000,- Kč. Nejsem si jistá, jak správně účtovat, jestli pořízení majetku: 558/321 + 028/088 nebo spíš náklady z činnosti: 549/321?
2. Vstupné na akci:
Byli jsme požádáni o spolupráci prodeje vstupenek na kulturní představení, protože jsme dostupní až do večerních hodin. Vstupenky se budou prodávat hotově i převodem na účet a poté budou předány firmě, která tuto akci pořádá.
a) Přemýšlím, jestli účtovat na nějaký trojkový účet, např. zálohy 241(221)/314 nebo místo 314 spíš 262 – peníze na cestě.
b) Mohu vystavit fakturu pro organizaci, která bude chtít vstupenky na FKSP, ikdyž nejsme pořadatelé?
c) Konečné odevzdání peněz – je možné, např. na základě smlouvy o zprostředkování prodeje, převést částku z BÚ firmě, případně firma vystaví fakturu?
3. Zaměstnanecké benefity:
Ještě bych se zeptala, jestli nemáte zkušenosti s benefity pro zaměstnance, např. příspěvek na penzijní připojištění, na které by se přispívalo zaměstnavatelem, ale ne z FKSP. Fond FKSP máme malý, takže vystačí max. na příspěvek na stravenky. A pokud by byla možnost benefitů, účtovalo by se:  528/331 a 331/241 ?
Předem moc děkuji za informace a přeji hezký den

Odpověď:

Pro zobrazení dalšího obsahu se prosím zaregistrujte na našich stránkách.
Pro možnost pokládat účetní dotazy a nahlížet do databáze dotazů je nutné zaplatit členský příspěvek.

Post navigation